fredag 12 augusti 2011

Sussa så sött...

Att bädda en säng, rent, mjukt med en härlig doft kan vara en njutning.
Dom här underbara sängkläderna fick jag från mormors linne skåp och kunde inte vänta med att bädda upp det. Det är nåt speciellt med mormors sängkläder, det har jag alltid tyckt. Dom har en speciellt härlig doft som inte går att beskriva. Tvättade så många gånger och med kärlek och noggrannhet blivit strukna och vikta.
Jag tänkte på en sak när jag och mamma gick igenom en hel del av mormors grejer att man var så duktig förr på att laga saker. Går något sönder ex. en handduk inte sätter vi oss ner och lagar den! Ett slit och släng samhälle har det blivit! Än om det är så att vi har råd att köpa nytt så borde man vara mer rädd om sina grejer. Det måste jag bli bättre på!




Låt mig stolt presentera: Arthur min älsklings nalle!

En potta bör man ha...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar