onsdag 16 mars 2011

Gårdagens bestyr

Inspirationen föll över mig när jag såg dom här underbara Green Gate formarna stå och
damma på hyllan som jag fick i julklapp, hm eller var det på min födelsedag?! Spela roll!

Jag hade dom i en muffins form då jag gräddade, det blev jätte bra!

Jag gjorde Leila bakars mufffins grund recept:

100 g Smör
2 Ägg
1.5 dl Socker
1 tsk Vaniljsocker
2 dl mjölk
Skalet av 1 citron
4 dl Vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt

Men sen så hackade jag dumle och la ner fyra små bitar i varje form.
Frostingen var:

100 g Philadelfiaost
60 g Mjukt smör
300 g florsocker
0.5 st citron saft

Dom blev väldigt saftiga och goda.

Mor och svägerska kom och fikade med mig. Koppar är också Green Gate.

2 kommentarer:

  1. Mor njöt av det trevliga sällskapet. Bakverket får högsta betyg

    SvaraRadera
  2. Ser ju både gott och mysigt ut!

    SvaraRadera