söndag 4 september 2011

Del 2

Få se nu vars var jag... jo.. nu ska det bli en toa.
Först lite middag.
 Till höger ser ni det som ska bli en toa som man går in i från hallen.
 Här ska sågas hål. Till min glädje hittade vi den här vackra tapeten/tidningpapperet(Som ni kommer få se sen vad jag hittade på med).

hmmmm..Mycket fundera, bolla fram och tillbaka då är det tur att man har hjälp.
 Dörren hittade vi på blocket för typ 250kr tror jag men då fick Samuel köra och hämta den nånstans utan för Skellefteå och ännu en plast bit från bilen fick gå åt efter nån dålig väg( men det gick säkert inte så sakta).
 Den får nytt liv i en senare del.
Det börjar ta form.

Och så lite mer målning. Du och jag pappa! (Jag ser ut lite som en rappare eller nåt)
 Mitt i allt hjälpte mamma mig att plantera lite också, det är så mycket man vill hinna med.
 Dörren med stort D. Utsidan är ju blå som ni vet men insidan var målad i omgångar och självklart ska jag bevara det, det vi gjorde var att vi skrapade den så vi fick ett fint mönster.

Mamma i skrapar tagen!


 Nu började man få en känsla av hur det skulle bli. Spackling på gång.
Dom isolerade alla väggar och taket inifrån. Tur nu då kylan börjar smyga sig på.
 Mamma med tapet katalogen i högsta hugg, det var så svårt att välja. Skulle aldrig gått utan dig mamma, så bra att ha nån att bolla mot. Men jag känner väldigt nöjd med resultatet.


                                                                   Fortsättning följer....

8 kommentarer:

  1. Tapeten blev så bra! Så roligt att få följa med förändringen här! Bra inlägg!

    SvaraRadera
  2. Roligt, spännande fint!!! Alltihop på en gång. Jag kan knappt hålla mig tills jag får se slutresultatet! Kram från Gun

    SvaraRadera
  3. Så kul att man får följa med hela vägen från första början! Snygg rapparstil förresten ;)

    SvaraRadera
  4. Miriam: Vad kul att du tyckte den blev fin. Tack!!
    Gun: Ja du måste komma hit snart och hälsa på kära moster!
    Stina:Ja vet visst var jag snygg!

    SvaraRadera
  5. Jag har just hittat din blogg - och vad glad jag blir över din salong! Det låter ju hur grymt som helst. Lycka till! /Nathalie

    SvaraRadera
  6. Jättekul att kolla in allt som händer! Jag är ju i "antik-branschen" och det är ju så kul att se hur du tar tillvara på stilen....

    Lillan och jag har valt nya frisyrer nu så vi väntar med spänning till när du öppnar så vi kan boka in oss...

    /Emma o Johanna

    SvaraRadera
  7. Vad roligt!
    Det ser jag framemot!

    SvaraRadera