lördag 3 september 2011

Nu ska ni få höra...

...en grej som jag hållit hemligt här på bloggen men som tagit det mesta av min tid den här sommaren. Det är så här att lilla torpet på gården har vi tagit oss an, spikat, sågat, isolerat, rätat till, dragit in vatten och el och allt detta för att jag ska få min dröm i uppfyllelse. En helt egen salong i min stil med mycket charm.

Nu när jag kan berätta det för er och eftersom ni ha missat så mycket av det spännande jag/vi gjort den här tiden så har jag tänkt ge er en tillbaka blick i 5 delar av projektet ála agnes som salongen ska heta förresten.

DEL 1

Måste försöka tänka tillbaka hur känslan var när vi fick nyckeln, spänning, iver och det kändes direkt jag gick runt i huset att jag hittat en skatt av möjligheter och potential.
Vi började direkt röja, riva och rensa! Oj så kul det var! Då hade man ingen aning vad som väntade.


 Vi började planera, prata, tänka så att huvudet kokade. Alla idéer och kompromisser, vad vill man göra och vad är möjligt. Ett dröm projekt i mina ögon.

 Det var roligt att se alla olika tapeter som suttit på väggarna!

 Jag gjorde det jag kunde, riva tapeter. Ingen lätt match ska jag säga.

 Taket fick vi regla och isolera för att få det rakt!
 Häftigt, understa lagret tapet var en tjock papp med tryck på som helt enkelt spikades fast på väggarna.

Fönstren vad i dåligt skick!
 Skrapning, fogning och måling var ett måste. Men det är nåt speciellt med gamla fönster.
 Taket börjar ta form!
 Men mycket skulle målas innan taket kunde spikas på plats, tur att man har en frenetisk målare till pappa!
Här håller Nelli koll så att vi jobbar på bra!

Fortsättning följer...

8 kommentarer:

  1. Hej Agnes, vad roligt att få följa arbetet med att uppfylla drömmen med din salong! Ett härligt projekt. Det verkar vara jättemycket jobb, ska bli spännande att se resultatet :-) Hoppas ni även får njuta under vägen till målet.

    Kram från Maria, Lovisa o Martin

    SvaraRadera
  2. Fy så duktiga ni är. Ser fram mot slutresultatet och få se det med egna ögon. Kramis till er båda/Annca S

    SvaraRadera
  3. Underbart! Ska bli så roligt att se resultatet! Ni är så duktiga!

    SvaraRadera
  4. Gilla gilla gilla! Vad skoj, GRATTIS :)

    SvaraRadera
  5. Älskade vän. Blir alldeles varm!

    SvaraRadera
  6. Vad kul att bli friserad i en så fin miljö! Räkna med mig!

    SvaraRadera